Categories





The Phaserl








TheLibertyMill


The Washington Post Actually Takes Russian Government Money (Unlike the Websites It Helped Slander)

by Michael Krieger, Liberty Blitzkrieg:

Earlier this week, Tucker Carlson interviewed the Washington Post’s Erik Wemple and brought up the fact that the paper regularly receives money from the Russian government to publish propaganda known as “native advertising” within the contents of the newspaper. This was news to me.

Here’s the clip.

As you heard, the paid Russian propaganda sections are known as “Russia: Beyond the Headlines.” The earliest article I found about it was published in Slate back in 2007 in the piece, Hail to the Return of Motherland-Protecting Propaganda!

Here are a few excerpts:

Soviet propaganda hit the skids during the Gorbachev era, and as the empire broke up, its propaganda essentially vanished. But the heavy-handed purveyors of party-line orthodoxy and nationalist cant have returned with the rise of President Vladimir Putin, and a demonstration of this lost art’s resurgence can be found in a 10-page advertising supplement to today’s (Aug. 30) Washington Post, titled “Russia: Beyond the Headlines.” (It can also be viewed on the newspaper’s Web site.)

Produced by Rossiyskaya Gazeta, the official Russian government newspaper, the section mimics the look and feel of a hometown paper, with news, an op-edsection, a sports feature (Maria Sharapova), two business pages, an entertainment page, and even a recipe for “Salad Oliver.” But beneath the shattered syntax of these laughable pieces beats the bloody red heart of the tone-deaf Soviet propagandist.

On the opinion page, we learn in “Dog-Walking—a Gateway to Wisdom” that Vladimir Putin likes Labradors and takes Connie, his Lab, with him to televised events. “Russia’s citizens like Putin, and that’s probably why there are a fair number of Labradors on my neighborhood streets,” the writer states. All glory to Labrador-loving Comrade Putin and his patriotic walking-dog, Connie!

Now check out the following excerpts from a 2015 article on the topic from The Daily Caller titled, China, Russia Pay Washington Post To Publish Their Propaganda:

Chinese and Russian propaganda supplements are regularly included in The Washington Post, but the widely read newspaper won’t say how much money it gets on the deals.

China Watch – a China Daily publication – and Russia Beyond The Headlines – a Rossiyskaya Gazeta publication – have both appeared in the Post for years as paid advertising supplements. Both foreign periodicals are owned and operated by their respective governments.

The Russia Beyond The Headlines material has appeared in other major news papers, including The Wall Street Journal and The New York Times.

I find all of this extremely interesting, as well as disturbingly dishonest and hypocritical, considering that The Washington Post itself played a major role in falsely claiming that 200 websites (including this one), were somehow doing the bidding of Vladimir Putin.

Read More @ LibertyBlitzkrieg.com

Help us spread the ANTIDOTE to corporate propaganda.

Please follow SGT Report on Twitter & help share the message.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>