The Phaserl


Hidden History: What Nazi-Tied Roots to U.S. International Media Reveals About Ukraine Crisis

by Steve Horn, OCCUPY:

new Cold War has arisen between Russia and the U.S. over the future of Ukraine. With that has come accompanying discussions about the nature of portions of the U.S.-backed Neo-Nazi and anti-semitic opposition in the embattled former Soviet Republic.

Lost in the discussion so far — even as a “media war” burgeons between the superpower states — is a crucial piece of history lending context to the ongoing geopolitical stand-off that centers around anti-Semitism and the original Nazis themselves. Enter the U.S.-funded state-run international media outlets Voice of America (VOA) and Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL).

While Russia Today (better known to many as “RT”) has found itself at the center of a firestorm of U.S. media coverage and scrutiny, VOA and RFE/RL have gotten off essentially scot-free so far – even though they received over $206 million and $93 million in taxpayer money, respectively, from the U.S. government in 2012.

Read More @

Help us spread the ANTIDOTE to corporate propaganda.

Please follow SGT Report on Twitter & help share the message.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>